علی اکبر جعفری
علی اکبر جعفری

علی اکبر جعفری

فرهنگی



با دیدگان فرو بسته لب بر جام زندگی نهاده ایم  و اشک سوزان بر کناره زرین آن فرو می ریزیم . اما روزی می رسد که دست مرگ نقاب از دیدگان ما بر می دارد و آنچه را که در زندگی مورد علاقه‌ ما بود از ما می گیرد. فقط آن زمان می فهمیم که جام زندگی از اول خالی بوده و ما از روز نخست از این جام جز باده خیال ننوشیده ایم.


 در روزهای حُزن انگیزی که ویروس مهلک کووید ۱۹ جان تعدادی از همشهریان را گرفته و امنیت روانی را از شهروندان سلب نموده، خبر درگذشت یکی از خوشنام ترین بازاریان گلپایگان که سال های متمادی امین و خدمتگزار مردم بود، اندوهی مضاعف را ایجاد کرد.

زنده یاد #حاج_علی_اکبر_نیکنام که میراث دار صفات برازنده اخلاقی و مردمی از پدر بزرگوارش #حاج_حسین_نیکنام بود، پس از چند سال مقابله با بیماری به سوی معبودش شتافت و ارزش هایی را به یادگار گذاشت که اهالی روستاها و شهر همواره به یاد خواهند داشت.
 بزرگ منشی، تفکر باز و اعتقاد مذهبی از ویژگی های برجسته این چهره محبوب بود؛ به گونه ای که با همه اقشار مردمی؛ به ویژه متخصصان در رشته های مختلف دانشگاهی و فرهنگیان تعامل داشت.

 هرگاه از کنار مغازه آن مرحوم در بازار عبور می کردیم، با دعوت صمیمانه ایشان برای نشست و گفت و گو مواجه گشته و فضایی از آرامش و اطمینان را در خود احساس می نمودیم؛ به گونه ای که تصور می کردیم مغازه آن مرحوم فراتر از محل کسب و کار، جایگاهی برای تبادل نظر و اندیشه است!

با وجود درد جانکاهی که در سال های اخیر آزارش می داد، هرگاه جویای احوالش می شدیم، بدون شِکوه شکرگزار بود.

 رحلت چنین افرادی ما را به بازنگری حضور در این دنیای زودگذر فرا می خواند تا در نوع زیستن خود تاملی دوباره داشته باشیم و راز جاودانگی را دریابیم.

 نسیم آسا از این صحرا گذشتیم
سبک رفتار و بی پروا گذشتیم

  چو ناف آهوان صد پاره جان
بیافکندیم و از هرجا گذشتیم

  غباری نیست بر دامان همت
از این صحرا بسی بالا گذشتیم

  به چشم ما کنون هر زشت زیباست
چو از هر زشت و هر زیبا گذشتیم

  به پای کوشش از دیروز و امروز
گذر کردیم و از فردا گذشتیم

  گریزان از بر سودابه دهر
سیاوش وار از آذر ها گذشتیم
 کنون در کوی ناپیدا خرامیم
چو از این صورت پیدا گذشتیم

  " رشید " از ما مجو نام و نشانی
که از سر منزل عنقا گذشتیم

از خداوند متعال برای این عزیز سفرکرده رحمت الهی و برای خاندان محترم ایشان سلامتی و صبر جمیل مسئلت می نماییم.

علی اکبر جعفری ابراهیم جعفری

















..